Powered By Blogger

Saturday 9 April 2011

I Always Try...

Huhh...aku nih ade je mase nk berblog..tapi tak tau nk tulis ape...so skrg nih..aku berada dalam keadaan yg teramat bosan tahap cipan...plus mengantuk...skrg nih aku nk tulis jugak walau ape2 pun...

So...aku nih nk bercerita la...aku ni bukan la Ulat Buku...tapi aku minat ngan buku2 nih...tak kira la buku ape pun...buku citer ke..buku kartun ke...buku teks ke...aku suke je...tapi punye la malas nk membace...haha...favourite book aku la...buku pasal2 architecture ni la...aku kan bakal seorang arkitek...hehe...so aku suke la bace buku2 nih...tgk2 design rumah ke..bangunan ke...tgk macam mane rumah tu dibuat...cmtu ah...tapi mende2 cmtu ah...kadang2 aku teringin jugak bace novel ke...buku2 citer yg tebal2 tuh...maklum la..time aku kat sekolah...kelas aku nih major pompuan...kan pompuan2 ni suke bace novel...haha...aku pun konon nye nk bace la novel2 nih...tapi haram...ckp je...haha...

Ok...aku nk citer la kenapa tajuk aku kali nih "I Always Try"...ye la..aku sentiase mencube...cube utk membace buku sampai abis...kalau setakat bace aku bace la...tapi tak pernah abis...so citer dia cmni la...dulu2 la time aku kecik...mase sekolah rendah...aku minat subjek BI...kerana cikgu la..haha...bukan sebab cikgu cantik...tapi sebab cikgu tuh selalu je dorong aku utk mahir lam English nih...aku pun baik ngan dia...pastu ade la satu ari tuh...dia recommend aku beli buku citer Enid Blyton...Enid Blyton nih nama penulis...yg aku beli tuh tak pasti tajuk ape buku tuh...hehe...lupe la...so...waktu beli tuh kira excited giler la...hahaha...balik2 umah je...start bace...bace punye bace...tak sampai half buku tuh...aku stop...ish2...pastu macam tu je la tinggal buku tuh...sian buku tu...hehe...

Enid Blyton...
Ade jugak suatu ketika dulu aku bace buku...emm..alaa...novel penyiasat2 tuh...aku bace tu sebab abg aku byk koleksi buku2 citer...buku2 tuh dia simpan kat almari...so...satu ari tuh...kemas2 la...tu la aku grab satu sebab tgk cm menarik...sama la jugak ngan enid blyton aku tadi...bace2...tapi yg ni sampai la kut tgh...pastu stop...kuang kuang kuang...

Sepanjang aku membesar nih...kira byk la berlaku cmtuh...berkenan ngan buku nih...bace2...stop..tgk2 buku nih...minat ngan buku tuh...bace2...stop...cmtu la aku...huhu...Tapi sewaktu aku form4 tak silap...abg aku beli buku nih...ANNE FRANK...so ketika tuh...aku memang bertekad la nk bace abis...citer dia True Story...haa..lupe pulak nk ckp...kalau buku2 ataupun citer2 yg berkaitan ngan kehidupan sebenar...memang aku minat...cam citer nih aku minat la...aku mule la bace anne frank nih...bace2...memang aku ckp la...starting pun aku dah suke...memang menarik minat aku betul...bace punye bace...aku memang leh imagine ape yg anne frank nih buat...sampai begitu sekali citer dia...tapi aku nk ckp la...memang aku stop la bace buku nih...tapi aku stop bukan la kerana aku tak suke bace...tetapi ketika tuh kira..emm...cam aku gi travel aku lupe bawak...pastu travel sampai 2-3 hari...tu la bile dah stop ketika tuh..aku mule dah tak nk sambung bace balik...hmmm...so mungkin la aku akan start balik bace buku tuh...sebab aku leh ckp la...that's the best buku yg pernah aku bace...walaupun bace tak abis...memang aku recommend la kat korang...beli la buku tuh...tak rugi kut...memang kisah benar...abg aku penah pergi rumah dimana anne frank tuh menyorok...tak salah aku rumah tuh kat...emm...german kut...lupe la...nanti aku tanye balik abg aku..hehe...

Anne Frank...
So cmtu la citer aku...aku ni ade lagi buku tak bace...beli tapi tak bace...hehe...sebenarnye aku nih memang kena ubah sikap...baru leh membace...haha...tapi aku nk ckp la...aku memang btul2 minat ngan buku tetapi sayang nye aku selalu bace tak abis...so...skrg ni ade dua buku yg aku ingin bace...pertama The War 1858-1975 In Viet Nam...buku nih ayah aku beli kan tuk aku ketika kitaorg travel kat Vietnam...hehe...yg kedua...buku ni aku still nak mencari sebab tak sure masih jual ke tak...Mein Kampf by Adolf Hitler....haha...ganas kan..hehe...mein kampf ni bermaksud My Struggle...so aku just nk bace la...sebab buku nih ditulis oleh adolf hitler sendiri...nk tau la ape citer disebalik diri dia tuh...haha

Ni la yg beli tuh..haha..
Tgh mencari...

Hohh...hilang la ckit kebosanan aku nih..haha...lepas nih nk pergi makan cendol la ase...hehe...

No comments:

Post a Comment