Powered By Blogger

Monday 23 January 2012

Hambik Kau!!!

Haih...lama bebenor tak bukak blog nih...hehe...asyik menghilang je aku...sekarang da sem 2 tapi post pasal projek2 sem 1 aku tak abih lagi...hahaha...tak dapek nk nolong nye...


ni la...senang aku juz compile-kan sume ape yg aku dah buat...emm...last post aku pasal sculpture kan...then next project iaitu Project 3(Horizontal Structure)...yg ni kena wat bridge...kena ade structure mende2 tu la..haha..straight to the point...projek ni paling penat la dari projek2 len...sampai ulang alik pergi umah group-mate nk setel ini kerja...

Mock-up...
Masa tgh design critic...
Final product...byk duit da abis pasal beli kayu..huhu...
And then, 4th project (Man-Environment), yg ni byk kena sketch pastu ade kena amik gamba...project ni dilakukan masa Hari Raya...time tu cuti tapi still ade keje...huhu...tapi last minute cuti baru nk wat keje...bese la tu kan...haha...

Yg ni 5 sketches yg terpilih...
Atuk gua tgh makan...jgn kaco...haha...
2nd photo...
The last one...PRICELESS...
For the 5th project (Vitruvian Man)...kena kaji tentang Vitruvian Man...tahu kan ape tu Vitruvian Man??kalau tak tau...dia sebenarnye lukisan Leonardo Da Vinci yg menunjukkan tentang proportion manusia...teori ini adalah dikaji oleh Vitruvius iaitu seorang arkitek rome pada ketika itu...tak salah la...lupe la...hehehe...nak tau lagi...search google la yek...da abis je kaji...kena wat model viturvian man tuh sama besar ngan kita...haha...scale 1:1...pastu sume kena sama...kalau macam aku...aku kan gemuk...so model aku tu gemuk jugak la...haha...style kan??special la aku punye...sume org kurus2...aku je besar...menarik perhatian lecturer tuh..tu la leh dpt markah lebih...kah kah kah...

Vitruvian Man...
Mock-up...style kan??..haha...
Meet my twin... =P
And the last one, also the major project, Project 6(Multi-purpose Headgear), kena wat headgear atau leh dipanggil topi la dlm bahasa ringkas nye...kena wat mengikut proportion kepala sendiri...dan headgear tu kena sesuai dgn aktiviti yg kita pilih...so macam aku...asal2 aku punye aktiviti adalah baring, berjalan, dan bersantai...tapi sebab ramai dak kelas pun wat aktiviti tu...jadinye...aku pun tukar la...haha...tukar la menjadi Beach Cleaner Headgear...Headgear yg dikhaskan utk Beach Cleaner(pembersih pantai)...org sume pelik kenapa cleaner...aku ckp la...ramai yg tak sedar...ramai org suke lepak kat pantai...pastu buang sampah merata-rata...tapi ramai juga tak sedar yg ade petugas yg bersusah payah membersihkan pantai...jadi dengan ini aku cipta dan juga reka heargear utk petugas2 ni...Headgear aku ade compartment kat belakang yg boleh meletakkan MP3...pastu kat belakang gak ade tergantung tuala utk kesat peluh...haha...dan macam2 lagi...hehe...

Beach Cleaner Headgear...
Ipod cilop...haha... 
Packaging Box...
Siap ade sign 'recyclable' ngan 'this way up' lagi...haha...

Sampai sini je leh citer...penat da type nih...da la internet sloww...hehe

No comments:

Post a Comment