Powered By Blogger

Thursday 26 January 2012

People + Friends ???

Haihh...kadang aku selalu sgt stress...bukan sebab keje ke ape...tapi sebab org sekeliling aku...abang aku penah ckp..."bila da masuk University or kolej ke...ko akan jumpe ramai jenis manusia"...aku masih ingat lagi ayat nih...tapi waktu tu aku kira wat bodo je la...konon aku fikir tak de pape...

Once aku da masuk 'U'...bukan setakat ramai jenis manusia...setan2, jin2, binatang2 sekali aku jumpe...haha...kasar benor ayat aku...huuhhh...tapi tu la kenyataan...aku tulis ni pun atas sebab aku nk lepaskan ape yg aku da lalui selama aku duduk 'U' nih...aku da macam tak tau nk share kat sape...asal citer kat org...org citer kat org len pulak...dah citer kat org len...ditokok tambahnye pulak...haihhh...

So..hopefully ape yg aku citer ni hanyelah sekadar cerita dan citer ni habis kat sini je...kalau nk katakan ramai aku tgk kat 'U' aku nih...budak2 suke pergi kuar malam...aku tak kisah kalau nk kuar malam...standard la tu kan...nk wat keje tgh malam...sebab time malam baru dapat ilham...tapi ape yg aku nampak bukan pergi study pun...pergi clubbing...haihh...memang dunia nk kiamat da...bawak pompuan ikut sama...pasal ni aku malas nk citer panjang...sebab ni hal peribadi punye...

And...yg ni yg menjadi masalah kat aku...yg selalu buat aku stress...aku tak sure la maybe hanye berlaku kat aku je ke atau memang kat mane2 pun...sebab kat tempat aku nih...aku da terkena ngan batang hidung aku sendiri la...haha...nk citer la nih...huu...aku ni jenis tak kisah tau...and aku nk ckp memang aku suke tolong org...org nk, aku bg...org ckp pasal ape2, aku dgr...ape lagi?? so kalau nk ckp...jasa aku ni da byk da aku tabur...tapi tgk org2 kat sekeliling aku...ade diorg hormat aku??ade diorg balas jasa aku??ade diaorg support aku walau ape pun???...aku bukan la nk claim ape yg aku da buat dan jugak aku bukan nk mengungkit...tapi paling tidak jgn la buat aniaya aku...senang ckp jgn buat taik la ngan aku...

Ni berlaku kat aku...ade la sorang ni...aku memang cukup percaya la ngan dia...last2 ape yg dia buat...depan aku ckp baik...belakang aku...cakar2 abis...tak de la tikam...haha...sampai hubungan aku ngan membe2 len pun renggang...sampai la aku tau...memang aku puihhh dia la...buat taik biar bertempat...nk buat kat aku...memang silap la...

Pastu...aku bukan la nk ckp aku ni pandai sgt...bukan juga aku nk ckp aku ni bagus sgt...tapi bila da masuk 'U' mind set kena matang la ckit kut...ni cam tak boleh nk berfikir..haihh...pasal perangai kebudak-budakkan tu aku tak kisah...aku pun cam budak2 jugak...haha...tapi maksud aku kat sini...mentality tu...nk ckp lembab pun tak jugak...nk ckp bendul pun tak jugak...haihh...entah la...malas la nk ckp...haha...tapi aku citer ni bukan sume org la...sesetgh org je...kalau membe2 rapat aku...ok...diorg baik...haha...

Hmm...kalau nk citer memang panjang lebar nih...aku ni pun first time meluahkan perasaan ala tak puas ati kat sini...tapi ape aku citer nih mungkin tak sedahsyat ape yg korang sangkakan...ianya lebih dahsyat dari ape yg aku tulis nih...dah la..penat aku nk bercerita...hehe...

No comments:

Post a Comment